Integracja pracowników. Na czym polega i dlaczego jest taka ważna?
Zarządzanie zespołem pracowników nie jest łatwym zadaniem. Bardzo często zdarza się, że musimy pogodzić ze sobą osoby o różnych kompetencjach i charakterach, jak również zrealizować wszystkie cele, które wyznaczyło kierownictwo firmy. Ważnym aspektem jest oczywiście integracja pracowników. Systematyczne wyjścia, spotkania poza biurem pozwalają na poznanie współpracowników, redukcję napięcia i stresu, jak również spokojne wyjaśnienie kwestii problematycznych.
Firma to nie tylko wykonywanie obowiązków służbowych oraz kontrola pracowników, ale przede wszystkim taka organizacja pracy, która sprawi, że zarządzanie będzie łatwiejsze, a praca bardziej efektywna.
Im większa ilość pracowników w firmie, tym większą uwagę trzeba poświęcić na to, aby każdego poznać i jak najlepiej dopasować obowiązki. Istotnym czynnikiem, który ma wpływ na to, jak wygląda praca w naszej firmie jest to, jak wyglądają relacje między pracownikami. Te niestety bywają różne i zadaniem osoby, która zarządza danym zespołem jest to, aby były jak najlepsze. Rozwiązaniem jest oczywiście integracja pracowników.
Co to jest integracja pracowników?
Integracją pracowników możemy określić cały szereg działań, który będzie zmierzał do tego, aby poprawić komfort pracy, pozwolić na lepsze poznanie się wszystkich osób, które pracują w jednym dziale lub zespole, jak również umożliwienie lepszej motywacji do pracy.
Integracja pracowników powinna być przede wszystkim dobrze przemyślana, jak również systematyczna. Na szczęście coraz więcej firm dostrzega fakt, jak ważne jest to działanie, a koszty związane z integracją traktuje, jako inwestycję, a nie zło konieczne.
Sprawna integracja pracowników to:
– wydajniejsza praca,
– większa efektywność pracy,
– większa kreatywność pracowników,
– tworzenie zespołu, który potrafi ze sobą pracować,
– tworzenie relacji opartych na zaufaniu, odpowiedzialności, chęci pomocy.
Jak najlepiej integrować pracowników?
Wszystko zależy od wielkości zespołu, a także kreatywności osób, które są odpowiedzialne za organizację. Najbardziej popularne sposoby to:
– wspólne wyjście do pubu lub restauracji,
– wspólne wyjście do kina lub do teatru,
– wyjazd na mecz, wyjście na koncert,
– aktywne spędzanie wolnego czasu, np. gry sportowe,
– obozy integracyjne lub survivalowe,
– escape roomy,
– wyjazdy krajowe lub zagraniczne.
Oczywiście integracja powinna być dobrze zaplanowana i obejmować różne aspekty, które zadowolą możliwie wszystkich pracowników firmy.
You must be logged in to post a comment.